نحوه ایجاد چک لیست در Microsoft Excel


اگر در حال ساخت صفحه گسترده ای برای اشتراک گذاری با دیگران یا فقط یک مورد برای ردیابی خود هستید ، با استفاده از یک چک لیست می توانید ورود داده ها را در Microsoft Excel نسیم کنید. در اینجا نحوه ایجاد یک لیست چک در صفحه گسترده خود و ایجاد آن مانند لیست خود ارائه شده است.

چرا چک لیست؟ برای ردیابی موارد بسته بندی سفر ، محصولات شرکت خود ، لیستی از هدایای تعطیلات ، صورتحساب های ماهانه یا پیگیری وظایف می توانید از چک لیست استفاده کنید. با یک چک لیست ساده جعبه تأیید ، می توانید برای هر آنچه در اکسل دوست دارید یک چک لیست ایجاد کنید.

برگه Developer را باز کنید

قبل از استفاده از کادر تأیید در Microsoft Excel ، باید مطمئن شوید که به برگه Developer دسترسی دارید. اگر این برگه را در بالای اکسل مشاهده نمی کنید ، افزودن آن فقط یک دقیقه طول می کشد.

روی نوار اکسل کلیک راست کرده و از لیست کشویی گزینه Customize Bar را انتخاب کنید. همچنین می توانید روی File> Options> Customize Menu Bar کلیک کنید.

کلیک راست کرده و Customize Ribbon را انتخاب کنید

در سمت راست پنجره در زیر “سفارشی کردن نوار” ، مطمئن شوید “برگه های اصلی” انتخاب شده است. سپس ، در لیست زیر آن ، کادر کنار گزینه Developer را علامت بزنید.

یک توسعه دهنده به نوار اکسل اضافه کنید

بر روی OK کلیک کنید ، و سپس پنجره Excel Options را ببندید.

متصل: نحوه افزودن برگه توسعه دهنده به نوار ابزار Microsoft Office

لیست موارد خود را به اکسل اضافه کنید

بهترین راه برای شروع چک لیست خود افزودن موارد به لیست است. اگرچه همیشه می توانید موارد را بعداً اضافه یا حذف کنید ، اما این به شما آغازی برای افزودن نشانک ها می دهد. و البته می توانید هدرهای سطر یا ستون مورد نیاز خود را اضافه کنید.

موارد موجود در لیست خود را وارد کنید

کادرهای انتخاب موارد موجود در لیست را اضافه کنید

بخش عملکرد چک لیست ، کادر تأیید است. در اینجا نیز برگه توسعه دهنده وارد ترکیب می شود ، بنابراین حتما آن برگه را انتخاب کنید. به یک مورد در لیست خود بروید و روی کادر کنار آن جایی که می خواهید کادر تأیید را کلیک کنید.

در بخش “کنترل ها” روبان ، روی دکمه “درج” کلیک کنید. گزینه “Bookmark” را در قسمت “Form Controls” انتخاب کنید.

درج را کلیک کنید و کادر تأیید را انتخاب کنید

سپس خواهید دید که چگونه مکان نما به صورت متقاطع تغییر می کند (به عنوان علامت مثبت). گوشه را بکشید و وقتی صفحه نشانک را مشاهده کردید ، رها کنید.

برای افزودن نشانک ، بکشید

به طور پیش فرض ، در کادر تأیید برچسبی پیوست می شود که برای چک لیست اساسی نیازی به آن نخواهید داشت. این متن را انتخاب کنید و کلید “Backspace” یا “Delete” را فشار دهید. سپس می توانید کنترل را در کادر انتخاب کرده و یک زاویه را بکشید تا در صورت لزوم اندازه آن را تغییر دهید.

برچسب روی جعبه را بردارید

نشانک های خود را قالب بندی کنید

پس از بررسی ، در صورت تمایل می توانید ظاهر آن را تغییر دهید. روی جعبه کنترل کلیک راست کنید. مطمئن شوید که روی کنترل واقعی کلیک راست می کنید ، نه روی سلول حاوی آن. “کنترل قالب” را از فهرست انتخاب کنید.

کلیک راست کرده و Format Control را انتخاب کنید

شما زبانه هایی برای Colors and Lines and Size خواهید دید که به شما روش های ساده ای برای رنگ آمیزی خطوط ، افزودن رنگ پر ، اندازه گیری یک جعبه و نسبت قفل می دهد. فراموش نکنید که پس از انجام تغییرات روی “تأیید” کلیک کنید.

رنگها و خطوط با زبانه ها اندازه

مقادیر و اتصالات سلول را علامت بزنید

برگه دیگری که ممکن است بخواهید با آن کار کنید ، تب Control است. با این کار می توانید مقدار را تعیین کنید ، در صورت لزوم پیوندی به سلول اضافه کنید و سایه بان سه بعدی را اعمال کنید.

کادر مقادیر

به طور پیش فرض ، کادر تأیید هنگام بررسی آن انتخاب می شود. بسته به نوع چک لیست خود ، ممکن است بخواهید به طور پیش فرض کادرها را علامت بزنید. این کاربر را مجبور می کند مواردی را که نمی خواهد انتخاب کند. برای این کار ، “Verified” را در بخش “Value” در برگه “Control” علامت بزنید و “OK” را کلیک کنید.

مقدار علامت چک

اتصالات سلولی

اگر می خواهید از چک لیست خود با فرمول های Microsoft Excel استفاده کنید ، احتمالاً از Cell Link در تب Control استفاده می کنید. وقتی وارد یک سلول در این قسمت می شوید ، مقدار True یا False بر اساس کادر تأیید یا کادر تأیید نمایش داده می شود.

به عنوان مثال. فرض کنید لیست چک شما 25 مورد دارد و شما می خواهید با استفاده از عملکرد COUNTIF تعداد موارد را بررسی کنید. می توانید فرمول خود را بر اساس مقادیر True and False مرتبط با نشانک ها و نشانک ها قرار دهید.

برای استفاده از Cell Link ، به سادگی مرجع سلول را در این قسمت وارد کنید یا روی سلول صفحه گسترده خود کلیک کنید تا به طور خودکار پر شود.

پیوند همراه با مرجع

کادرهای باقیمانده را اضافه کنید

برای اضافه کردن نشانک ها به بقیه لیست ، مراحل بالا را دنبال کنید. یا برای راهی سریعتر ، از تکمیل خودکار برای کپی کردن کادرهای تأیید در سلول سایر موارد خود استفاده کنید.

برای استفاده از تکمیل خودکار ، مکان نما را در گوشه پایین سمت راست سلول حاوی کادر تأیید قرار دهید. وقتی دسته پر (علامت بعلاوه) را مشاهده کردید ، بکشید تا سلولهای اضافی پر شود و رها شوید.

کادرهای پر را برای تکمیل خودکار بکشید


برای نشانه گذاری لیست کارها ، ایجاد یک لیست هدیه و بررسی مجدد آن ، یا پیگیری صورتحساب هایی که هر ماه پرداخت می کنید ، ایجاد یک لیست چک اکسل یک روش عالی است!

و اگر ایده یک لیست را دوست دارید ، اضافه کردن لیست کشویی در Microsoft Exce نیز چطور است؟




منبع: khabar-mehman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*