چگونه فرمانده کین بازی های رایانه ای را تغییر داد


گرافیک از Commander Keen 1
id نرم افزار

Apogee Software در 14 دسامبر 1990 منتشر شد Commander Keen: Invasion of the Vorticons. این اولین بازی از سری بازیهای رایانه ای بود که یک سیستم عامل مایع مانند ماریو را به کامپیوتر وارد می کرد. همچنین این نرم افزار افسانه ای را برای توسعه دهندگان راه اندازی کرده است. به همین دلیل خاص بود.

Keane: جادوی کنسول بازیگوشی روی کامپیوتر

اولین بازی فرمانده Keen ، حمله به Vorticons، به سه قسمت طراحی شده برای رایانه های شخصی با MS-DOS تقسیم می شود. در اپیزود اول ، شما در نقش Billy Blaze (معروف به فرمانده کین) نیز هستید ، کودکی که برای دفع حمله بیگانگان سگ مانند به نام Vorticons باید به مریخ سفر کند.

بیگانگان کشتی شما را برچیده و قطعات آن را در سطح کره زمین پراکنده کرده اند. استخراج این قطعات وظیفه شماست تا بتوانید به خانه برگردید.

قهرمان "Commander Keen: Invasion of the Vorticons" در بالای برخی از بلوک های سبک ماریو قرار دارد.
سطح اول Commander Keen: Invasion of the Vorticons.

در جاده ، فرمانده کین از طریق مراحل خاص یک زمینه جذاب ایجاد می کند. در صحنه های مینی روایت اشیایی مانند چوب پوگو و یک زبان خارجی که با حروف چینی نوشته شده است ، ارائه می شود. کین همچنین موارد عجیب و غریب مانند خرس های عروسکی و کتاب های KANT را برمی دارد. این به شما احساس بازی و سرگرمی می دهد.

در حین انتشار ، کین یک موفقیت واقعی ، سبک ماریو نرم افزاری IBM برای سیستم عامل بود. با توجه به اینکه سیستم عامل های پیمایش جانبی در آن زمان محبوب ترین کنسول های بازی ویدیویی خانگی بودند ، تعداد کمی فکر می کردند که این حتی امکان پذیر است.

با این حال ، افراد با رایانه می توانند با بارگیری یک بازی رایگان از BBS ، به لطف فرمانده کین. در آن زمان جادویی بود.

برای فهمیدن دلیل ، بیایید برگردیم و ببینیم که امسال بازی ها و کامپیوترها چگونه بودند. کین رهایی.

متصل: آیا BBS را به خاطر دارید؟ در اینجا چگونگی بازدید امروز از یکی از آنها آمده است

1990: سال ماریو

در سال 1990 ، کنسول Nintendo Entertainment System به لطف پیمایش نرم افزاری بازی های پلت فرم ، مانند اوج موفقیت خود بود. Super Mario Bros.3. پیمایش صاف از Super Mario Bros. (1985) موفقیت فنی است که آن را به برنامه قاتل خیره کننده موجود تبدیل کرده است.

راز Super Mario Bros. این بود که برخی از کارتریج های بازی NES دارای تراشه های ویژه مدیریت حافظه هستند که امکان پیمایش صاف گرافیک صفحه را فراهم می کند. سایر کنسول ها شامل سخت افزار ویژه برای پردازش و شتاب گرافیکی بودند که ساخت بازی های روان را نسبتاً آسان می کرد.

در اواخر دهه 1980 ، تقریباً هیچ سازگار با IBM PC شامل سخت افزار شتاب گرافیکی گرا بازی نبود. در عوض ، برنامه نویسان با استانداردهای ایجاد شده توسط IBM از جمله CGA ، EGA و VGA کار کردند که همه آنها برای ایجاد جلوه های گرافیکی جالب به ترفندهای نرم افزاری نیاز داشتند.

به دلیل این محدودیت های فنی ، در آن زمان تعداد بسیار کمی از بازی های رایانه ای سعی در تکرار پلت فرم دویدن و پرش ماریو داشتند. به همین دلیل بازی های کند مانند RPG ، استراتژی ها و عناوین شبیه سازی در آن زمان بر بازار بازی های رایانه ای تسلط داشتند.

دستیابی به موفقیت EGA در Carmack

به طور خاص ، یک برنامه نویس مسیر آینده ژانرهای بازی رایانه ای را تغییر داد. در اواسط دهه 1990 ، جان کارماک ، که در آن زمان برای ناشری به نام Softdisk کار می کرد ، تکنیک گرافیکی جدیدی را برای کارت های گرافیک EGA ابداع کرد که “تازه سازی کاشی تطبیقی” است. این از عجیب و غریب در استاندارد EGA برای تولید یک پیمایش روان و پیکسل فرعی با بازی های ماریو استفاده می کند.

اندکی پس از آن ، کارماک و همکارش از Softdisk ، تام هال ، نمایشی پیمایشی ایجاد کردند که سطح اول Super Mario Bros.3. نامیده شد نقض حق نسخه برداری خطرناکزیرا براساس شخصیتی ساخته شده توسط یکی دیگر از کارمندان Softdisk ، جان رومرو.

روز بعد وقتی رومرو به محل کار خود آمد ، منفجر شد. او فهمید که آینده موفقیت مستقل این سه – دور از Softdisk – را در دستان خود دارد.

https://www.youtube.com/watch؟v=1YWD6Y9FUuw

اندکی بعد ، این سه توسعه دهنده که با نام “Ideas from the Deep” کار می کردند ، مخفیانه یک ایجاد کردند Super Mario Bros.3 تظاهرات در حالی که هنوز در Softdisk مشغول است. آنها از گرافیک EGA و موتور پیمایشی جدید Carmack استفاده کردند. سرانجام ، آنها آن را از طریق یکی از دوستان خود به نینتندو ارسال کردند و در حالی که شرکت تحت تأثیر قرار گرفت ، وی پروژه را تحویل داد.

وارد فرمانده کین

در آن زمان ، اسکات میلر ، رئیس ناشر مشترک Apogee Software ، با رومرو تماس گرفت تا ببیند آیا می خواهد برای او کار کند یا خیر. سپس رومرو به میلر این ایده را داد كه برای پسری كهكشان را با كشتی فضایی كه با همدیگر ساخته شده و قطعات یدكی برای خانه است ، كهكشان را نجات دهد ، بازی كند. این اتفاق افتاد فرمانده کین.

در پاییز 1990 ، کارماک ، رومرو و هال به سرعت اولی را شکست دادند فرمانده کین بازی ، حمله به Vorticons. طبق گفته رومرو ، Carmack درگیر برنامه نویسی موتور و گیم بوده است و Hall بازی و گرافیک آن را طراحی كرده است.

رومرو با ویرایشگر سطح ، نیمی از سطح طراحی را انجام داد و کارهای تولیدی دیگری را نیز انجام داد. بعدا Adrian Carmack (غیر مرتبط با جان) پیوست و قبل از ارسال بازی به ارائه برخی گرافیک ها پرداخت.

سفینه فضایی تحت عنوان "Commander Keen: Invasion of the Vorticons Episode One: Marooned on Mars."
صفحه اصلی از فرمانده کین

در آن زمان ، مدل اپیزودی آپوگی جذاب بود. از شبکه شل سیستم های اعلامیه شماره گیری (BBS) برای توزیع قسمت اول بازی ها به صورت رایگان استفاده می کند. بازیکنان این بازی را بارگیری می کردند و در صورت علاقه می توانستند برای خرید قسمت های بیشتر یک چک برای Apogee ارسال کنند.

زیبایی اشتراک نرم افزار این است که در نهایت به صنعت تاسیس نشر بازی های رایانه ای ختم می شود. مورد دوم نیاز به پیوند به فروشگاه های خرده فروشی و سرمایه گذاری های کلان برای تکثیر دیسک ها و جعبه های چاپ شده و کتابچه های راهنما داشت.

این مدل اشتراک گذاری به Apogee اجازه داد تا با انتشار ژانرهای جایگزین (مانند سیستم عامل های کنسول) که ناشران بزرگ بازی های رایانه ای از آن اجتناب کرده اند ، آزمایش کند.

رومرو به یاد می آورد: “نرم افزارهای اشتراکی مشتاق برای موفقیت آن حیاتی بودند.” “به راحتی برای همه قابل دسترسی بود و عبور از آن قانونی بود. مردم فقط می توانستند یک نسخه از آن را به دوستان خود بدهند تا چیزی واقعاً سرگرم کننده به آنها نشان دهد و انجام آن خوب بود. “

Apogee منتشر شده است Commander Keen: Invasion of the Vorticons در 14 دسامبر 1990 ، ساخت اولین قسمت “Marooned on Mars” در دسترس BBSes. برای دریافت دو قسمت دیگر ، مشتریان 15 یا 30 دلار برای کل سه گانه پرداخت می کنند

میلر گفت که پاسخ حیرت آور است. با این وجود بازی های مشترک Apogee فقط چند هزار نسخه فروش دارند فرمانده کین فقط در طی چند ماه 30،000 و در چند سال آینده تقریبا 60،000 فروخت.

کین میراث

موفقیت باورنکردنی فرمانده کین آینده جدیدی را برای هر دو Carmacks ، Romero و Hall رقم زد.

رومرو گفت: “ماه اول بازی آنقدر خوب پیش رفت که هر چهار نفر ما توانستیم Softdisk را ترک کنیم و id Software را از اول فوریه 1991 به طور رسمی راه اندازی کنیم.” “و فروش کین در حال رشد بود. در پایان سال 1991 ، کین پنج فروش داشت [times that of] ماه اول “

منو در "فرمانده کین" روی یک مانیتور رایانه قدیمی.
فرمانده کین صفحه عنوان مانیتور EGA. بانگ ادواردز

id Software به ایجاد سایر بازیهای نوآورانه از نظر فنی ، مانند Wolfenstein 3D، عذاب، و زمین لرزه. اما قبل از آن ، این چهار گروه در حال کار بر روی چندین نفر دیگر است فرمانده کین بازی های مشترکی که هر کدام به خودی خود موفقیت آمیز بودند.

در طول سال ها ، تلاش های زیادی برای راه اندازی مجدد انجام شده است فرمانده کین سری ، از جمله نسخه 2001 Game Boy و راه اندازی مجدد تلفن همراه 2019 با ضعف دریافت شده که در نهایت لغو شد. او نه جادوی اصلی را به تصویر کشید و نه مکانی را که در Zeitgeist اشغال کرده بود.

نحوه بازی فرمانده کین روی یک کامپیوتر مدرن

اگر می خواهید کلاسیک بازی کنید فرمانده کین امروز، حمله به Vorticons تحت شبیه سازی در بسته موجود در Steam با قیمت 4.99 دلار اجرا می شود. این شامل عاقبت ، فرمانده Keen در خداحافظ کهکشان! این روش رسمی پشتیبانی شده برای بازی کلاسیک است فرمانده کین در ویندوز 10 (یا هر نسخه دیگر).

اگر اتفاقاً یک کامپیوتر قدیمی MS-DOS در کمد دارید ، می توانید آن را بارگیری و بازی کنید فرمانده کین همانطور که در ابتدا پیش بینی شده بود. همچنان مانند سال 1990 پیمایش می کند.

تولدت مبارک، فرمانده کین!!




منبع: khabar-mehman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*