بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته یک روش بازاریابی است که برای افزایش فروش مشاغل و افزایش درآمد بازاریابان بسیار محبوب شده است. به این ترتیب هم مارک ها و هم بازاریابان سود می برند. در واقع ، این روش بازاریابی یک روش به روز بازاریابی است که می خواهد از روش های سنتی دور شود.

در ادامه این بخش ، ما نگاه ویژه تری به تمام جنبه های بازاریابی وابسته خواهیم داشت. معنای این نوع بازاریابی چیست و در دنیای امروز چه جایگاهی دارد؟ وضعیت همکاری بازاریابی و فروش وابسته در ایران چگونه است؟ چه مارک هایی در ایران در این زمینه فعال هستند؟

سیستم بازاریابی وابسته دیجی کالا چگونه کار می کند؟ مزایا و معایب این نوع بازاریابی چیست؟ ما بحث را با بررسی مفهوم بازاریابی وابسته آغاز می کنیم.

بیشتر بیاموزید: چگونه در اینستاگرام بفروشیم؟

اگر معنای لغوی بازاریابی شرکت های وابسته را جستجو کنیم به این عبارت می رسیم:

“نوعی بازاریابی که در آن یک فروشنده آنلاین به ازای میزان فروش یا ترافیکی که با استفاده از پیوندهایشان ایجاد می کند ، کمیسیون فروش فروش یا درصدی از سهم فروش را به فروشندگان خارج از سیستم خود پرداخت می کند.

در واقع ، بازاریابی وابسته هنگامی اتفاق می افتد که محصولات مارک های دیگر را بفروشید. سود شما از این کار سود یا کارمزدی است که از آن برند دریافت می کنید. این بدان معناست که شما به یک فروشنده مارک تبدیل خواهید شد و با توجه به میزان فروش خود سود دریافت خواهید کرد. محبوبیت این روش بازاریابی روز به روز در حال افزایش است. مهمترین مزیت این روش بازاریابی این است که شما بعنوان فروشنده نیازی به محدود شدن به یک مارک و محصولات آن ندارید.

بازاریابی وابسته مزایای زیادی برای هر دو طرف ، فروشنده و نام تجاری دارد. یکی از مزایایی که در پاراگراف قبلی به آن پرداختیم این بود که فروشندگان به طیف وسیعی از محصولات و مشاغل دسترسی داشتند. این مزایا لیست طولانی تری دارند که در زیر بررسی خواهیم کرد:

مشاغل و کسانی که کالاهایی برای فروش دارند می توانند از طریق بازاریابی وابسته به فضای وسیع تری برای محصولات خود دسترسی پیدا کنند. از این طریق آنها می توانند محصولات خود را به افراد بیشتری بفروشند.

مشاغل برای دستیابی به خریداران بیشتر نیازی به صرف وقت و انرژی بیشتر ندارند. آنها از طریق بازاریاب های وابسته با فروشندگان بیشتری تماس می گیرند.
برنامه ها و سایت هایی که پیوندهای وابسته را ردیابی می کنند می توانند اطلاعات دقیق تری در مورد روند نیاز و تقاضای افراد برای یک محصول ارائه دهند. به دست آوردن این اطلاعات در شرایط عادی نیاز به پول بیشتری دارد که این امر باعث سهولت بازاریابی وابسته شده است.

بازاریابی وابسته برای کسانی که دارای وب سایت های پر بازدید یا صفحات اجتماعی با تعداد زیادی دنبال کننده هستند ، مازاد درآمد ایجاد می کند. آنها با به اشتراک گذاشتن بنر محصولات مارک ها در سایت و صفحات اجتماعی خود از طریق لینک منحصر به فردی که به آنها ارائه می شود ، درآمد کسب می کنند. ما این را در پاراگرافهای بعدی توضیح دادیم.

شرکت کنندگان در همکاری در بازاریابی یا فروش وابسته نیازی به داشتن منابع یا موجودی برای در دسترس قرار دادن محصول ندارند.
فروشندگان در این مدل بازاریابی نیازی به درگیری در نگهداری یک محصول و مشکلات بحث تجاری آن ندارند. این مسئولیت شرکت اصلی و مارک تجاری است. هر کاری که یک فروشنده در بازاریابی وابسته انجام می دهد. محصول را تبلیغ کنید و آنها را بفروشید.

فروشندگان در بازاریابی شرکت های وابسته به نوعی در گروه تأثیرگذاران قرار می گیرند. آنها می توانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته درآمد کسب کنند. این روش کار مطلوبی برای بسیاری از افراد است. آنها نیازی به پاسخگویی در برابر کسی ندارند و فقط با اجرای استراتژی های خود در سایت و فضای مجازی درآمد کسب می کنند. تمام آنچه که آنها نیاز دارند لپ تاپ و اینترنت است.

شرکت در پروژه های بازاریابی وابسته مانع از شغل دیگر افراد نمی شود. این بدان معناست که شما می توانید فروشنده محصولات یک مارک تجاری باشید و همزمان به محل کار خود بروید یا شخصاً در فضاهای مختلف درآمد کسب کنید. این بدان معناست که برای همکاری در بازاریابی یا فروش در فروش اینترنتی نیازی به حضور در مکان خاصی نیستید.

می توانید این کار را در اوقات فراغت انجام دهید. این بدان معناست که در حالی که از تعطیلات لذت می برید ، درآمد کسب کنید.
این امر مزایای زیادی نیز برای خریداران دارد. آنها دیگر نیازی به مراجعه به فروشگاه های مارک دار برای خرید محصولات ندارند. در واقع ، در این فرآیند ، خریدار می تواند محصولات مشاغل را از طریق فروشندگان بازاریابی وابسته در همه جا مشاهده کند.

این مهمترین مزایای بازاریابی وابسته بود که البته به همین جا ختم نمی شود. هر فروشنده و مشاغل بسته به شرایط خود می توانند مزایای دیگری را برای این نوع بازاریابی تعریف کنند. مانند هر مورد دیگر ، بازاریابی وابسته نیز دارای اشکالاتی است که در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

منبع: nicereview.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*