سئو برای Image SEO Techniques

اصول و تکنیک‌های سئو تصاویر Image SEO برای بهبود رتبه سایت

کش مرورگر شامل ذخیره‌سازی فایل‌ها در مرورگر کاربر است به‌طوری که در طول بازدیدهای مکرر نیازی به دانلود مجدد این فایل‌ها نیست. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، اضافه‌کردن تگ‌های OG بسیار ساده‌تر است. همچنین بعید است که تصاویر استوک و دست دوم کمک زیادی به رتبه‌بندی شما کند. از سوی دیگر، تصاویر اصلی به طور بالقوه می‌توانند لینک‌هایی از سایر سایت‌های مرتبط برای شما بدست آورند. اگر یک سایت حاوی دستورهای غذا دارید، اسکیما مارک‌آپ دستور غذا را به صفحات خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید به احتمال زیاد تصویر شما می‌تواند به عنوان یک تصویر کوچک در کنار لینک صفحه‌ی شما ظاهر شود.

در راستای سئوی تصاویر بهتر است از عکس‌های جذاب و منحصر به فرد در صفحات سایت استفاده شود؛ همچنین اینفوگرافیک‌ها در افزایش ترافیک و میزان بازدید وب سایت‌ها تاثیر بسزایی دارند. پس در اینکه عکس ها برای کاربران و محتوای ما مفید هستند شکی نیست. اما مسئله اینجاست که موتورهای جستجو به خوبی ما انسان‌ها نمی‌توانند محتوای عکس را متوجه شوند. با کمک این افزونه می توانید حجم تصاویری را که قبلا بارگذاری کرده اید، بدون افت کیفیت کاهش دهید. این کار شاید مدتی زمان ببرد؛ اما به طور خودکار توسط این پلاگین انجام می شود و شما وقتی را صرف نخواهید کرد. ضمن اینکه تصاویر جدیدی که به سایت اضافه می شوند هم به صورت خودکار بهینه خواهند شد.

اگر به اطلاعات بیشتری درباره “راه های بهبود سئو سایت” خود نیاز دارید، می‌توانید مقاله ای که در این قسمت به شما معرفی کردیم را مطالعه کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، فعال کردن این قابلیت کار ساده‌ای است. کافی است از افزونه‌‌های افزایش سرعت سایت در وردپرس مانند WP Rocket یا A3 Total Cache استفاده کنید. با نصب هریک از این افزونه‌ها، به صورت خودکار، کشینگ سایت شما فعال شده و تنظیمات لازم روی فایل htaccess اعمال می‌شود. اما اگر سایتتان وردپرسی باشد، می‌توانید به کمک افزونه‌های موجود این قابلیت را برای سایتتان فعال کنید. از میان افزونه‌هایی که برای این کار وجود دارد، A3 Lazy Load Plugin را می‌توانیم به شما توصیه کنیم.

این موضوع باعث بهبود رتبه بندی جستجوی شما از جمله جستجوی تصویر می‌شود. بسیاری از مبتدیان تنها از یک یا دو کلمه  به عنوان متن جایگزین تصویر استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که تصویر خیلی کلی در نظر گرفته شده و رتبه بندی آن سخت‌تر شود. کپشن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که برای یک تصویر جزئیات بیشتری را به کاربران ارائه دهید. این جزئیات بر روی صفحه قرار گرفته و برای تمامی کاربران از جمله موتورهای جستجو و صفحه خوان‌ها قابل مشاهده می‌باشند. زمانی که تصویر را با استفاده از قالب تصویر پیش فرض اضافه می‌کنید، وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که کپشن و متن جایگزین تصویر را نیز به تصویر اضافه کنید.

نقشه سایت به موتورهای جستجو در ایندکس کردن کلیه محتوای موجود در صفحات وب‌سایت کمک کرده و نقش موثری در سئو ایفا می‌کند. با افزودن فایل تصاویر به نقشه سایت از بررسی آن‌ها توسط موتورهای جستجو اطمینان پیدا خواهید کرد. به طور طبیعی در اکثر موارد پیش از خواندن محتوا، توجه کاربران به تصاویر جلب می‌شود. بنابراین، وجود تصاویر جذاب و مرتبط با تیتر مقاله یا محتوا علاوه بر ترغیب مخاطب به خواندن مطلب، اثرگذاری محتوا و تمایل افراد به بازنشر آن را افزایش می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر این است که اگر کاربران یک تصویر را بارها در سایت‌های دیگر دیده باشند، ممکن است احساس کنند حتی محتوا نیز کپی‌برداری شده و آن وب‌سایت در ذهن آن‌ها چندان معتبر به نظر نرسد. بنابراین بهتر است تصاویر منحصربه‌فرد طراحی کنید تا علاوه بر جلب توجه و رضایت مخاطب، سیگنال مثبتی برای موتورهای جستجو ارسال کنید.

یک تصویر قهرمان با عرض کامل به اندازه ای متفاوت از تصویر کوچک نیاز دارد. با این حال، دقت کنید که همه تصاویر نیازی به متن جایگزین ندارد. مثلا تصاویری که بخشی از طراحی سایت هستند یا با هدف تزئینی مورد استفاده قرار گرفته اند نیازی به به متن جایگزین ندارد. به عنوان بهترین روش برای سئو، همیشه حداقل یک تصویر یا گرافیک را در صفحه درج کنید. تصویر به موتورهای جستجو نشان می‏‌دهد که این صفحه دارای ارزش است و جذابیت دارد و بنابراین برای جستجوگرها مفید خواهد بود.

کاربران متوجه سئو شده بودن تصاویر نمی‌شوند اما خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند متن پشت تصاویر را بخوانند. در این حالت، بهینه سازی تصاویر برای گوگل، بسیار مهم‌تر از حالت عادی است. اکنون که مفاهیم و اهمیت سئو تصاویر را مرور کردیم و به درک مشترکی از آن رسیدیم، زمان آموزش سئو تصاویر است. اگر کلمه کلیدی ارتباطی با تصویر ندارد آن را در تگ alt قرار ندهید و با پر کردن آن از کلمات کلیدی (keyword stuffing) خود را به زحمت نیندازید؛ گوگل فریب نمی خورد. فقط اطلاعات مرتبط و مهم را در آن بنویسید تا بتوانید به موتورهای جستجو کمک کرده باشید.

همچنین این کار می‌تواند ارتباط محتوای شما را افزایش دهد و شانس نمایش تصاویر را در SERP و Google Images هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی افزایش دهد. این بدان معناست که مرورگرها می‌توانند تصاویر را در اندازه مناسب برای دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود به نمایش درآیند. به عنوان مثال فرض کنید یک سایت فروش آنلاین دارید و یکی از محصولاتی که می‌فروشید ژاکت کشمیر قهوه‌ای است و یک تصویر از آن در صفحه‌‌ی مربوطه سایت خود دارید. به جای نام‌گذاری تصویر با «ژاکت» باید یک نام توصیفی‌تر مانند «ژاکت کشمیر قهوه‌ای» برای آن استفاده کنید. این کار می‌تواند شانس نمایش تصویر صفحه‌ی شما را برای جستجوهای مرتبط کاربر افزایش دهد.

بهینه سازی تصاویر 1 یک استراتژی برای بهینه سازی سایت و سئو داخلی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما خیلی مفید است. ابعاد تصویر مورد بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت تا متناسب با ابعاد سایت و قالب شما باشد. طبق اصول بهینه سازی تصاویر، چنانچه ابعاد تصویر شما خیلی بزرگ باشد، مشکل لود شدن و کند شدن سایت پیش می آید و اگر هم خیلی کوچک باشد، کیفیت آن خیلی کم می شود. مثلا برای محصول، تصاویر ۱۰۲۸ در ۱۰۲۸ پیکسل و برای سایر تصاویر نیز زیر ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل گزینه عالی هستند. برای اینکار می توانید از فتوشاپ یا سرویس های آنلاینی مثل Pixlr، Canva و Image Resizer استفاده نمایید. حجم تصاویر عامل بسیار مؤثر در بهینه سازی سایت است چرا که تصاویر حجیم و سنگین سرعت لود سایت را کم می کنند که یکی از فاکتورهای رتبه دهی گوگل نیز هست.

افزودن تصاویر به نقشه هایXML شما به Google کمک می کند تا تصاویر خود را فهرست بندی کند ، بنابراین برای سئو بهتر تصاویر این کار را انجام دهید. اکنون تصویر شما آماده استفاده است ، اما آن را در هر کجای مقاله قرار ندهید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، اضافه کردن آن به محتوای متنی مرتبط بسیار کمک می کند. این اطمینان را می دهد که به همان اندازه که متن به تصویر مرتبط است، تصویر هم به عکس مرتبط است. این مورد برای SEO نیز ضروری است ، و اگر از WordPress استفاده می کنید ، این کار اتوماتیک انجام می شود ، زیرا این امکان به طور پیش فرض از نسخه 4.4 اضافه شده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در مرورگر خود باز کنید و بعد تصاویر خود را در آن آپلود کنید. دادن یک سری فیلتر های فتوشاپ به تصاویر + دادن یک قاب (ۤFrame) به تصاویر یا ترکیب چند تصویر با هم در نرم افزارهای ادیت تصاویر، میتواند عملا برای شما یک تصویر جدید ایجاد کند. طبق تجربه میگویم، در کمتر بخشی از سئو ، قواعد کلی و همه گیر میبینید و اکثر قوانین و قواعد سئو نسبی است. چون بسیاری از افرادی که در ابتدای راه یادگیری سئو هستند، نیاز به جواب هایی به سبک جواب دوم دارند تا خیالشان راحت شده و کار را شروع کنند. اما وقتی که وارد کار انجام پروژه های سئو شوند و چند پروژه را پیش ببرند متوجه خواهند شد که عدد دهی در سئو کاملا اشتباه است. آیا می‌دانستید که صفحات وب، حداکثر عرض مشخصی دارند؟ این حداکثر عرض بستگی به طراحی سایت دارد و متفاوت است.

متن جایگزین (Alt Text) اطلاعات اضافه‌ای است که به تصویر افزوده می‌شود تا موتور جستجو بتواند آن را بهتر بشناسد و محتوایش را بهتر درک کند. به علاوه، کاربرانی که از صفحه‌خوان (Screen reader) استفاده می‌کنند سریع‌تر به محتوای‌تان دسترسی پیدا می‌کنند. صفحه‌خوان‌ها نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها یا سخت‌افزارهایی هستند که متن دیجیتال را تبدیل به خروجی بریل می‌کنند یا این‌که متن را با صدا برای کاربر می‌خوانند. با افزودن متن جایگزین به کاربران نابینا و همچنین سئو وبسایت‌تان کمک خواهید کرد. متن جایگزین یا Alt Text یک ویژگی HTML است که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کند تا محتوای تصاویر را درک کنند.

از همین رو بیشتر برای تصایر پیچیده و تصاویری که متنی در خود دارند استفاده می‌شود. نکته مهمی که در بحث تاثیر عکس در سئو باید به آن بپردازیم، اهمیت عکسهای داخل صفحات در افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحات سایت ما است. هرچه کاربران مدت زمان بیشتری را در سایتتان بگذرانند، از نظر گوگل سایت شما بهتر و مفیدتر است. بله گوگل مدت هاست میتواند خود تصاویر را پردازش کند و بخواند. پس توصیه میکنم تصاویر بی ربط در مقالات و صفحات سایت خودتان نگذارید.

سئو تصاویر اطلاعات بیشتری در مورد گرافیک صفحه برای موتورهای جستجو فراهم می‏‌کند، که به آن‌ها در درک مطالب کمک می‏‌کند و می‏‌تواند منجر به افزایش رتبه‏ بندی جستجو و مشاهده شود. همچنین می‌‏تواند باعث شود تصاویر سایت شما در نتایج عکس‌های گوگل ظاهر شوند. اما معایب این روش این است که بازدیدکنندگان باید کل تصاویر را دانلود کنند که شاید به برخی از آنها اصلا نیازی نداشته باشند و اگر تغییری در یکی از تصاویر ایجاد گردد باید کل آنها دوباره کَش شود. تنها کافیست که لیستی از منابع بازدید سایت و اندازه های مختلف را در HTML مشخص کنید تا مرورگر، مناسبترین سایز تصویر را انتخاب کند. البته این نوع تصاویر به بخش مهمی از وردپرس تبدیل شده اند که به طور اتوماتیک، ورژن های مختلفی از یک تصویر را ایجاد کرده و مناسبترین نوع را نشان می دهد. لود تنبل یا Lazy Loading مؤلفه ای است که باید در بهینه سازی تصاویر رعایت گردد که مخصوصا برای وب سایت هایی که محتوای طولانی با چندین تصویر دارند اهمیت بسیار بیشتری دارد.

به هر ترتیب، استفاده از مدل یا شماره محصول در متن جایگزین عکس، به گوگل سیگنال می‌دهد که این تصویر یک محصول است. گوگل [برای درک هر چه بهتر موضوع تصاویر]، از کپشن و عنوان عکس هم استفاده می‌کند. تا جایی که می‌توانید عکس ها در نزدیکی متن مربوطه قرار دهید و مطمئن شوید که عکس، با موضوع کلی صفحه در ارتباط باشد. این به خاطر همان حداکثر عرضی است که برای محتوا تعریف شده است. این مسئله چرا در سئو تصاویر مهم است؟ چون ارتباط مستقیمی‌ با عرض عکس‌ها و نحوه نمایش آن‌ها دارد.

به علاوه ، اگر رقیب شما اطلاعات سئو خوبی داشته باشد، میتواند از این کپی کاری شما را حسابی سود ببرد. (در ویدیو”اهمیت Exif تصاویر در سئوی تصویر” به شما آموزش میدهیم، شما هم از کپی برداری دیگران سود ببرید) پس این گزینه خیلی توصیه نمیشود. متن آلت یا متن جایگزین، یک متن است که در کدهای هر تصویر در سایت شما قرار میگیرد. در واقع شما به عنوان مدیر سایت، در نوشتن، ننوشتن و چه چیزی نوشتن آن آزادید. به شکل اصولی قرار است متن جایگزین، یک متن توصیف کننده تصویر باشد.

مطمئن شوید که سایت شما برای بدست آوردن بهترین نتیجه جستجو برای انواع سئو بهینه سازی شده است. از Alexa’s site audit و سایر ابزارهای سئو استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از بهترین روش‌ها برای سئو داخلی، سئو خارجی و سایر تکنیک‏‌های سئو استفاده کرده است. داده‏‌های ساخت یافته، که به عنوان اسکیما3 نیز شناخته می‌شود، روش دیگری برای افزودن جزئیات بک‌اند4 به یک تصویر برای کمک به موتورهای جستجو در درک آن است. داده‏‌های ساخت یافته همچنین شانس اینکه تصویر بتواند به عنوان یک نتیجه غنی در نتایج جستجو نشان داده شود را افزایش می‌دهد، بنابراین اضافه کردن آن برای تصویر مهم است. تصاویر منحصر به فرد بیشتر توجه موتورهای جستجو را جلب می‌کنند و احتمال دیده شدن شما در نتایج جستجو افزایش می‌یابد. ویژگی srcset  در HTML به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را به صورت ریسپانسیو برای دستگاه‌ها و رزولوشن‌های مختلف ارائه دهید.

این برای UX بد است و احتمالاً منجر به کاهش سرعت بارگذاری صفحه نیز می‌شود. اگر تصاویر مرتبط زیادی دارید که واقعاً به محتوای شما ارزش می‌بخشند آن‌ها را بر طبق اولویت لیست کنید و سپس از آن‌ها استفاده کنید. لنز گوگل روز به روز محبوب‌تر می‌شود و شما باید سعی کنید تصاویرتان برای آن بهینه کنید. برای انجام این کار باید به نکاتی که قبلاً اشاره کردیم مانند افزودن متن جایگزین، کاهش اندازه فایل‌های تصویر همچنین کپشن‌ها و استفاده از تصاویر واکنش‌گرا پایبند باشید. مجموع درخواست‌های تصویر، تعداد فایل‌های تصویری را اندازه‌گیری می‌کند که مرورگر هنگام رندر‌ کردن یک صفحه وب تلاش می‌کند بارگذاری کند. تصاویر با وضوح و کیفیت بالا نیز می‌توانند سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهند.

در اینجا منظور از سایز عکس میزان فضای اشغال شده توسط عکس در حافظه است. سایز عکس با ابعاد عکس که منظور از ابعاد طول و عرض عکس بر اساس تعداد پیکسل است متفاوت است. یکی از مزایای کلودفلر(Cloudflare) نسبت به سایر CDNها این است که بدون تغییر آدرس عکس‌ها آن ها را ذخیره و به کاربر نمایش می‌دهد. در ادامه درباره استفاده از CDN برای بهبود سئوی تصاویر سایت بیشتر توضیح می‌دهیم. اگر تصاویر قبلی در همین راهنما را بررسی کنید، می‌بینید که با فونتی کوچک‌تر توضیحی از عکس ارائه شده است. این همان کپشن است که باید حتما به آن توجه کافی را داشته باشید.

علاوه بر این تصاویر برای خوانندگان مفید خواهد بود چرا که فهم مطالب را بالا می‏برند. برای بهبود سرعت صفحات، از تکنیک  Lazy Loading  استفاده کنید. این ویژگی باعث می‌شود تصاویر تنها زمانی بارگذاری شوند که کاربر به آن‌ها اسکرول کند. کپشن‌ها می‌توانند برای کاربران مفید باشند و باعث افزایش تعامل شوند. JPEG  برای فشرده‌سازی تصاویر با حجم کمتر و کیفیت قابل قبول مناسب است، در حالی که  PNG به دلیل حفظ شفافیت و کیفیت بالاتر برای تصاویر گرافیکی و لوگوها بهتر استفاده می‌شود.

این فرمت‌ها با روش‌های خاص فشرده‌سازی شده و خروجی آن‌ها در سایت نیز متفاوت است. همچنین حجم هرکدام از فرمت‌ها متفاوت بوده و در سرعت بارگیری سایت تاثیرگذار است. در ضمن، کلمات کلیدی را نیز در کپشن تصاویر بگنجانید تا موتور جستجو متوجه ارتباط میان تصویر و محتوا شود و آن را به کاربران بیشتری نمایش دهد. متن جایگزین تصویر برای سئوی بهتر تصاویر در وب‌سایت شما اهمیت زیادی دارد. درج کپشن اختیاری است و تنها در صورتی از آن استفاده می‌شود که نیاز به ارائه‌ی توضیحات اضافه، درمورد تصویر یاد شده به بازدیدکنندگان وب‌سایت باشد.

پس از آپلود در فایل منبع خود باید آن را در کنسول جستجوی گوگل وارد کنید. سپس وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل خود شوید و روی «Sitemaps» در سمت چپ صفحه کلیک کنید. خیلی بهتر است به جای استفاده از تصاویر دست دوم، از تصاویر اصلی استفاده کنید. اگر سایت شما در محتوا از همان تصاویری که بسیاری از سایت‌های دیگر که در جایگاه شما هستند استفاده می‌کنند به کار ببرد، دیگر متمایز و متفاوت نمی‌شوید. به‌علاوه سیگنال‌های E-E-A-T خوبی در مورد اعتبار سایت خود به گوگل ارسال نمی‌کنید.

امیدواریم که این مقاله در یادگیری سئوی تصاویر برای وب‌سایت شما کمک کرده باشد. در صورت تمایل بیشتر به راهنمای ما درمورد چگونگی رفع مشکلات رایج تصاویر در وردپرس مراجعه کنید. آنها می‎توانند تصاویر را به خوبی تشخیص داده و دسته بندی کنند. با این حال، آنها نیاز دارند که شما محتوای تصویر را توصیف کنید. وردپرس صفحه‌ای را برای تمام تصاویری که شما برای پست‌ها و صفحات خود آپلود می‌کنید، ایجاد می‌کند.که به آن attachment page گفته می‌شود. این صفحه تنها نسخه‌ی بزرگتر تصویر واقعی را نشان ‌می‌دهد نه چیزی بیشتر.

برای سئو عکس در وردپرس شیوه های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها توجه به قسمت alt تصاویر، نام مناسب برای عکس، استفاده از عکس های باکیفیت، انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر و… هستند. افزونه هایی شبیه Seo Friendly Images نیز می توانند به شما در این مسیر کمک نمایند. استفاده از تصاویر در محتوا باعث درک بهتر مطلب می‌شود، همچنین از خستگی مخاطب حین خواندن مطلب جلوگیری می‌کند. مهم نیست که موضوع محتوا چه چیزی باشد، در هر حالت استفاده از چند تصویر، انتقال مطالب به مخاطب را سرعت می‌بخشد. شاید این موضوع به ظاهر ساده باشد اما انتخاب تصویر مناسب برای یک مقاله به اندازه داشتن متن اصولی و استاندارد حائز اهمیت است.

در فوریه 2018، گوگل دکمه “مشاهده تصویر” را در نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرد و باعث گردید که افراد بیشتری برای مشاهده تصویر به وب سایت بروند. با این تغییر کوچک، وب سایت‏‌ها متوجه افزایش ترافیک از طریق جستجوی تصویر شدند. برخی صفحات شاهد افزایش 37 درصدی تعداد بازدیدکنندگان سایت بودند. به علاوه گوگل با استفاده از متن جایگزین موضوع و محتوا را بهتر درک می‌کند. برخلاف نام تصویر، متن توصیفی و جایگزین می‌توان طولانی هم باشد و حتی استفاده از کلمه کلیدی در آن بلامانع است. البته در این مورد نباید زیاده‌روی کرد و باز هم کلمه کلیدی باید به میزانی استفاده شود که توسط گوگل استاندارد تشخیص داده شود.

یعنی برای سئو عکس، ما باید متن جایگزین را به نحوی بنویسیم که کاربر بدون اینکه عکس را ببیند، آن را در ذهنش تصور کند؟ بله دقیقاً باید همین کار را بکنیم. پس اگر عکسی با عرض 3000 پیکسل را هم در صفحه قرار دهیم، مرورگر به‌صورت اتوماتیک عرض آن را اصلاح می‌کند و عکس را با عرض 600 پیکسل نمایش می‌دهد. بدیهی است محتوایی که تصاویر جذابی دارد از نظر کاربران ارزش بیشتری برای اشتراک گذاشتن خواهد داشت. از فرمت XML برای نقشه سایت تصویر خود استفاده کنید یا اطلاعات تصویر را در نقشه سایت موجود خود قرار دهید. قبل از آپلود تصاویر، محل نمایش آنها را در سایت خود ارزیابی کنید.

اما در حالتی که عرض صفحه نمایش مثلا 720 پیکسل باشد، عکس 500 پیکسلی برای آن کوچک است. فرض کنید می‌خواهید عکسی با عرض 720px روی سایتتان آپلود کنید. حالا اگر کسی با گوشی خود که صفحه نمایش کوچکتری (مثلا 320 پیکسل) دارد بخواهد سایت شما را ببیند، مرورگر آن دستگاه ناچار است عکسی با عرض 720 پیکسل را بارگذاری کند. اما همین کار را عکسی با عرض 320 پیکسل هم می‌توانست انجام دهد. اگر یک صفحه را با تصاویر بیش از حد بارگذاری کنید می‌تواند منجر به یک چیدمان نامرتب و غیرجذاب شود.

کپشن‌های شما باید اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد که درک افراد را از تصویر افزایش دهد. سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳، ترافیک موبایل، ۵۸٫۳۳ % از کل ترافیک اینترنت جهانی را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه در سال اخیر بسیار مهم است و این موضوع شامل تصاویر نیز می‌شود. روش دوم یک راه سریع‌تر برای اضافه‌ کردن متن جایگزین به تصاویری است که قبلاً در صفحات یا پست‌های شما آپلود و یا حتی منتشر شده‌اند. به سادگی یک تصویر را از فایل‌های رسانه‌ای ذخیره شده خود انتخاب و متن جایگزین را در سمت راست صفحه به تصویر اضافه کنید.

با این حال، اگر قصد دارید تصاویر شما ایندکس شوند، مطمئن شوید که این دستور در صفحه استفاده نشده است. یکی از راه‌هایی که گوگل تصاویر سایت را در SERP نمایش می‌دهد، image sitemap یا نقشه سایت تصاویر است. برای اینکار تنها کافی است که تصاویر را به نقشه سایت اضافه کنید. نقشه سایت روشی برای معرفی سایت به ربات‌های گوگل است؛ بنابراین، بعد از تکمیل طراحی سایت، حتما نقشه سایت را ایجاد کنید. پس از اینکه عکس مورد نظر را انتخاب و دانلود کردید، می‌توانید با اعمال تغییرات کوچک آن را سفارشی کنید.

اما مشکل از آنجایی شروع میشود که مدیر گفته شده، در میان محتوای کپی کرده چند تصویر را هم از سایت شما کپی میکند. بنابراین لود تنبل به شدت روی افزایش سرعت سایت شما تاثیر مثبت دارد. برای فعال سازی لود تنبل در وردپرس میتوانید از افزونه هایی که در ادامه مقاله توضیح میدهم، کمک بگیرید. در واقع شما باید در این بخش عبارتی که تصویر را توصیف کند قرار دهید و ترجیحا جهت سئو بهتر، کلمه کلیدی را در هر جا که امکانش بود، قرار دهید. گوگل می‌تواند سایر محصولات دیگر را هم با ارائه شماره مدل یا محصول شناسایی کند.

نام فایل عکس ها می‌تواند سرنخ‌های خوبی از موضوع عکس به گوگل بدهد. برای مثال نام عکس «ماشین سفید جدید من» خیلی بهتر از نام عکس «IMG01534» است. ابزارهای ویرایش عکس (مانند فتوشاپ)، به ما امکان تغییر فرمت عکس ها به یکدیگر را می‌دهند. البته اگر نمی‌توانید با این نرم‌افزارها کار کنید، جای نگرانی نیست. ما می‌توانیم عکس های موجود را ویرایش کنیم و محتوای جدیدی به آن‌ها اضافه کنیم.

داده‌های ساختاری یا اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره تصاویر شما داشته باشند. این کار به خصوص برای سایت‌های تجاری یا فروشگاهی که تصاویر محصولات دارند، بسیار مفید است. اما با استفاده از کش کردن محتوا در مرورگر، اتفاقی که می‌افتد این است که مرورگر برخی از این تصاویر را نگه می‌دارد. به این شکل، اگر در آینده مجددا به این صفحه مراجعه کنید، دیگر نیازی وجود ندارد که همه تصاویر از ابتدا بارگذاری شوند. بسیاری از تصاویر در مراجعه اول روی حافظه کامپیوتر یا موبایل شما ذخیره شده.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری